Ny bok

Köpte en ny bok på Maxi i går,

den heter 14 år till salu, verklighetsbaserad skit bra e den :) men hemsk :O

Det här är vad som står på baksidan;

Det här är Tessans egen historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad. med mamma. pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.

Men så en kväll rasar allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chokad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som har hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäckten och mår allt sämre.

När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba penger tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att säjla sin kropp gång på gång straffar hon dig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne.
När hon flyttar för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer. Finns det ingen väg ut ur helvetet?




Den är sjukt bra, även fast jag typ bara läst 30 sidor ^^
Lånar gärna ut den sen :)

Nehe... nu ska jag antingen se på film elr va social men mina päron, hum... det lutar mest åt film... XD

Ha det gött

Love Josefin<3



Kommentarer
Postat av: bea

Mig först!!!

2010-07-20 @ 11:44:50
URL: http://vitaminen.blogg.se/
Postat av: mirna^^från norrkoping

sen mig!

2010-07-24 @ 17:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0