Bellas brev...

I filmen New moon, strax efter att Edwars har stuckigt, skriver Bella brev till Alice på sin dator, men hon skickar dom aldrig för hon vet ju inte hur eller till vem. Det är ju inte bara hennes älskade Edward som försvinner ifrån henne, utan även hennes bästis Alice, som hon delar det mästa med. Bella vill ju så gärna prata med någon av dem, Edward elr Alice, men hon vet ju att det inte går. Så hon skriver dom här breven till Alice. Ingen annan hon känner skulle ju förstå. Hon vet ju att hon inte kommer få något svar på sina brev(dels för att hon inte skickar dom)  men känner ändå en närhet...
Jag personligen ääälskar dom här breven och ääälskar den delen i filmen då Bella skriver dom(läser upp dom)
Här kommer det första brevet Bella skriver till Alice;


Dear Alice.

 

 

Alice, you’ ve dissapperaed.

Like evrything else. Now who else can I talk to?

I’m lost.

When you left, and… he left, you took everything whit you.

But the absence of him is everywhere I look.

It’s like a huge hole has been punched through my chest.

But in a way, I’m glad.  The pain is the only reminder that he was real.

That you all where…

 

 

På svenska;

 

Kära Alice.

 

Alice, du har försvunnit.

Precis som allt annat. Vem kan jag nu prata med?

Jag är så borta

När du försvann, och när... han försvann, tod ni allting med er.

Men jag ser honom fortfarande överallt.

Det känns som jag har ett stort hål i mitt bröst.

Men på ett sätt är jag glad över det. Smärtan är det ända som bevisar att han existerade.

Att ni alla gjordde...

 

 

 

 

Äääälskar dom! <3

 

Love Josefin<3


Kommentarer
Postat av: Jenny

Naaaaw...Sorgligt=(

2010-03-20 @ 11:10:02
URL: http://missmovie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0